vineri, 4 iunie 2010

Wim Wenders si filmul romanesc - Wenders in Romania

Wim Wenders este unul din acei regizori speciali, cateodata chiar geniali. Exponent al Noului Cinema German si preşedintele Academiei de Film Europene din 1996. Recomand "Paris, Texas", film din 1984.
Zilele astea Wenders a fost invitat la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (la Cluj pana duminica).

"Cred că oamenii au foarte mult de învăţat de la cinematografia românească, ea a demonstrat că, şi fără mari mijloace, poţi face filme mari şi să compensezi lipsa banilor cu o sporire a ideilor. Am preferat filmele care au multe de spus celor care au multe de arătat pentru că au avut mulţi bani la dispoziţie. Cred că cinematografiei europene îi merge mai bine decât acum zece ani, sunt ţări unde părea că nu se vor face filme, Italia... România este un mic miracol", a afirmat el.

"Atmosfera de la proiecţia de miercuri seară (a filmului său "Prea târziu", n.r.) a fost relaxată, m-am simţit bine. Era să întârzii din cauză că mâncarea era foarte bună. Asta s-ar putea întâmpla oricând, să fac un film aici, filmele pe care nu le poţi face te dor mai mult decât îţi fac plăcere cele pe care le-ai făcut, cine ştie dacă voi face un film despre Dracula aici, în România. Nu sunt foarte preocupat de sânge, poate voi face un film despre altceva", a spus Wim Wenders.
"Noul film românesc a venit în viaţa mea într-o zi, la Cannes, într-un film de Cătălin Mitulescu, «Trafic», mi-a plăcut foarte mult şi, doi ani mai târziu, Mitulescu m-a abordat pe mine şi pe Scorsese să mă întrebe dacă vreau să devin producător la «Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii». Am văzut «4, 3, 2» de mai multe ori, în mai multe părţi ale lumii, şi am văzut «Moartea domnului Lăzărescu». Am ratat «California Dreaming» şi sper să-l văd curând. În această seară (joi seară, n.r.) sper să văd «Aurora»", a declarat cineastul german.
Wim Wenders a primit peste 45 de distincţii la festivaluri de filme prestigioase, precum şi trofee sau nominalizări la cele mai importante premii cinematografice din lume. Printre acestea se numără Palme d'Or - distincţia supremă a Festivalului de Film de la Cannes ("Paris, Texas" - 1984), Leul de Aur la Festivalul de la Veneţia ("Starea lucrurilor/ The State of Things" - 1982), Premiul BAFTA ("Paris, Texas" - 1984), Premiul Academiei de Film Europene ("Wings of Desire" - 1988) şi nominalizarea la premiul Oscar ("Buena Vista Social Club" - 1999). De asemenea, Wim Wenders este membru al prestigiosului ordin paneuropean "Pour le Mérite".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu